Jak parzyć zieloną herbatę

zielona herbata parzenie

Zielona herbata nie tylko wybornie smakuje, ale także posiada szereg cudownych właściwości. Leczy, upiększa i poprawia samopoczucie. Napar z pierwszego parzenia działania pobudzająco. Napar z drugiego parzenia pomaga poradzić sobie ze stresem i napięciem emocjonalnym. Ponadto, zielona herbata obniża ciśnienie krwi, hamuje rozwój bakterii w układzie pokarmowym, pobudza wydzielanie soków trawiennych, a także wzmacnia naczynia krwionośne i przeciwdziała zakrzepom. I to nie wszystko. Ta cudownie aromatyczna herbata wspomaga także odchudzanie, ponieważ przyspiesza metabolizm i usuwa zbędne produkty przemiany materii.

Aby napar z zielonej herbaty zachował najlepsze właściwości smakowe i zdrowotne, musi być odpowiednio parzony. Herbatę najlepiej zaparzać w ogrzanym wrzącą wodą i wytartym do sucha porcelanowym czajniczku. Takie czajniczki nie kosztują dużo. Warto się w nie zaopatrzyć.

Czas parzenia zielonej herbaty jest zróżnicowany w zależności od gatunku herbaty i twardości wody. Bardzo drobne herbaty parzy się krótko. Te o dużych liściach – znacznie dłużej.

Jeśli zależy wam na tym, aby zielona herbata wykazywała właściwości pobudzające i orzeźwiające – zaserwujcie jej krótkie parzenie – najlepiej około 3 minut, nie dłużej.

Jeśli chcecie, aby zielony napar działał relaksująco i uspokajająco – czas parzenia wydłużcie o kilka minut.

Ważne! Zielona herbata ma to do siebie, że można ją parzyć nawet do trzech razy, za każdym razem uzyskując napar o innym aromacie i innych właściwościach. Należy jednak pamiętać, że tylko pierwsze parzenie pozwoli uzyskać napar o delikatnym aromacie, subtelnym smaku i właściwościach orzeźwiających. Każde następne parzenie będzie dawało napar o bardziej zdecydowanym smaku i aromacie, działający relaksująco.

Tagi , , , , .Dodaj do zakładek Link.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.