Zielona kawa i jej cudowne właściwości

Zielona kawa (źródło: pinterest)

Zielona kawa (źródło: pinterest)

Cały świat zna zieloną herbatę i chętnie po nią sięga. Można nawet  śmiało powiedzieć, że w pewnej chwili oszaleliśmy na punkcie zielonej herbaty i piliśmy ją przy każdej okazji. Teraz nadszedł odpowiedni moment na to, aby cały świat zapoznał się z zieloną kawą. Dlaczego? Bo jak się niedawno okazało ma ona wyśmienite właściwości prozdrowotne, a przede wszystkim odchudzające.

Kawa zielona, która w naszym kraju może stanowić jeszcze lekką tajemnicę, to nic innego jak surowe, niepalone ziarno jagód kakaowca. Nie ma ona tak specyficznego smaku i aromatu, co tradycyjna kawa czarna. Jest łagodniejsza i zamiast goryczki typowej dla czarnej kawy, posiada bardziej kwaskowy smak. I mimo, że pod wieloma względami różni się od czarnego napoju, to jednak ma taką samą co on ilość kofeiny. Co za tym idzie, zielona kawa pobudza tak samo, jak ta czarna.

ziarna zielonej kawy (źródło: pinterest)

ziarna zielonej kawy (źródło: pinterest)

Sekretem doskonałości zielonego napoju jest zawartość kwasu chlorogenowego, który jest w pełni naturalnym polifenolem mającym silne właściwości antyoksydacyjne, co nie tylko zapobiega postępowaniu procesów starzenia się organizmu, ale także rozwojowi komórek rakowych. Uwaga! Zielona kawa ma aż trzykrotnie silniejsze właściwości przeciwutleniające, niż zielona herbata. I to nie wszystko. Zawartość wyżej wspomnianego kwasu sprawia, że zielona kawa obniża wchłanianie cukrów w przewodzie pokarmowym, dzięki czemu organizm aktywniej czerpie ze swoich zapasów. Rozprawiając o zielonej kawie nie można nie wspomnieć o tym, że działa ona przeciwbakteryjnie, przeciwwirusowo i przeciwgrzybicznie. Co więcej, zielony napar zmniejsza także ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2. Korzystnie wpływa też na funkcjonowanie nerek. Korzystnie wpływa na pracę umysłu, pamięć i koncentrację. Podkręca metabolizm i wspomaga odchudzanie, o czym wspominałam już wcześniej.

Liczne badania wykazały, że zielona kawa jest jednym z najskuteczniejszych środków odchudzających. Systematyczne jej spożywanie redukuje zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie aż o 15-30 %.

Podstawowym pytaniem osoby, która po raz pierwszy sięga po zieloną kawę jest: w jaki sposób ją zaparzyć? Prawda jest taka, że przyrządzenie zielonego naparu niczym nie różni się od przyrządzenia naparu czarnego. Dwie lub trzy łyżeczki kawy wsypuje się do filiżanki, a następnie zalewa wodą (gorącą, ale nie wrzącą). Dobrze jest odczekać kilka minut, aż napój się zaparzy i gotowe.

Biorąc pod uwagę fakt, że zielona kawa jest bardzo zdrowa, można spożywać ją w ilościach większych, aniżeli kawę tradycyjną. Optymalne spożycie zielonego napoju waha się od 2 do 3 filiżanek na dzień. Osoby odchudzające się powinny sięgać po zieloną kawę jeszcze przed śniadaniem. Pozwoli to zrzucić około 2 kg w ciągu miesiąca.

 

Tagi , , , .Dodaj do zakładek Link.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.