Czekoladowy budyń chia

Dziś proponuję Wam budyń. Nie jest to byle jaki budyń, a już tym bardziej nie jest to budyń z torebki. Moja propozycja jest niskokaloryczna, bezglutenowa i szalenie zdrowa. Moim budyniem mogą zajadać się zarówno osoby z nietolerancjami pokarmowymi, jak również osoby będące na diecie i walczące z nadprogramowymi kilogramami. Mowa o budyniu z nasion chia. Jest pyszny i sycący. Z powodzeniem może zastąpić tradycyjny posiłek lub być fajną propozycją na deser – dla nas samych lub naszych dzieci. Budyń robi się w dość prosty sposób. Jedyny jego minus jest taki, że trzeba chwilę na niego poczekać. Nasionka chia mają to do siebie, że potrzebują kilku godzin, aby osiągnąć odpowiednią konsystencję. Zanim skrzywicie buzię – spróbujcie! Bo czekoladowy budyń chia smakuje naprawdę wybornie 🙂

Składniki:

– 1 szklanka mleka

– 1/4 szklanki chia

– 1/3 szklanki kakao

– 2 łyżki płynnego miodu

Przygotowanie:

Nasionka chia wsypujemy do miseczki. Zalewamy je mlekiem, dodajemy resztę składników i dokładnie mieszamy. Masę miesza się dość ciężko przez kakao, ale nie poddawajcie się. W końcu się uda 🙂 Następnie miseczkę wkładamy do lodówki na 3-4 godziny. Po tym czasie mieszamy nasz budyń na gładką masę. Dekorujemy ulubionymi owocami (u mnie borówki i truskawki). Smacznego!!!

Tagi , , , , .Dodaj do zakładek Link.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.